(*14.9.1936) - malíř a grafik
Po studiu Vysoké školy uměleckoprůmyslové (VŠUP) a Akademie výtvarných umění v Praze v letech 1955-61 působil J. Anderle v Černém divadle J. Srnce. V době 1969-73 asistoval u J. Trnky na VŠUP; je členem Sdružení českých umělců grafiků Hollar a nositelem mnoha cen za grafiku (například Grand Prix Liege 1969).
Ranou tvorbu Anderleho reprezentuje cyklus Vesnické tancovačky z let 1960-62. Pozdější cyklus Hlavy (1964-65, suchá jehla) již ukazuje plně vyzrálou techniku. Je spíše znakový než zobrazující, přibližuje se lyrické abstrakci. V následujícím díle se více a častěji uplatňuje přesný detail, který však zůstává ve stále ještě roztříštěné kompozici, jež ukazuje určitou závislost na surrealismu (Bez kůže, 1965-66; Komedie, po 1967). Oblibu si u nás - a to až po uznání v zahraničí - získala teprve pozdější grafika, opřená především o bravurní techniku a zašifrovaný význam, který je však často jen povrchní (Perspektivy, 1970-73; Apokalyptická genetika, 1981-82; Commedia dell´arte, 1985). Novější tvorba tak má více komerční charakter. Anderle se věnuje také kombinovaným malířským technikám (série Volně těkající úzkost, 1978; Voják a nevěsta, 1981).
Signováno tužkou uprostřed dole, bar.lept+pastel, zaskleno
Po studiu Vysoké školy uměleckoprůmyslové (VŠUP) a Akademie výtvarných umění v Praze v letech 1955-61 působil J. Anderle v Černém divadle J. Srnce. V době 1969-73 asistoval u J. Trnky na VŠUP; je členem Sdružení českých umělců grafiků Hollar a nositelem mnoha cen za grafiku (například Grand Prix Liege 1969).
Ranou tvorbu Anderleho reprezentuje cyklus Vesnické tancovačky z let 1960-62. Pozdější cyklus Hlavy (1964-65, suchá jehla) již ukazuje plně vyzrálou techniku. Je spíše znakový než zobrazující, přibližuje se lyrické abstrakci. V následujícím díle se více a častěji uplatňuje přesný detail, který však zůstává ve stále ještě roztříštěné kompozici, jež ukazuje určitou závislost na surrealismu (Bez kůže, 1965-66; Komedie, po 1967). Oblibu si u nás - a to až po uznání v zahraničí - získala teprve pozdější grafika, opřená především o bravurní techniku a zašifrovaný význam, který je však často jen povrchní (Perspektivy, 1970-73; Apokalyptická genetika, 1981-82; Commedia dell´arte, 1985). Novější tvorba tak má více komerční charakter. Anderle se věnuje také kombinovaným malířským technikám (série Volně těkající úzkost, 1978; Voják a nevěsta, 1981).
Signováno tužkou uprostřed dole, bar.lept+pastel, zaskleno
Technika: Kombinovaná technika
Výška: 15,3 cm, šířka: 9,8 cm, rámování: 35 x 27,5
Stav: Dobrý
Konec aukce: 10.05.2020 19:18
Dosažená cena: 4 000 Kč
Vyvolávací cena: 2 200 Kč
Přihlásit se nebo Registrovat
Seznam příhozů (10)
částka | příhoz |
---|---|
4 000 Kč | 10.5.2020 19:13:14 |
3 800 Kč | 10.5.2020 19:11:10 |
3 600 Kč | 10.5.2020 19:10:46 |
3 400 Kč | 10.5.2020 19:09:38 |
3 200 Kč | 10.5.2020 18:58:00 |
3 000 Kč | 10.5.2020 18:56:33 |
2 800 Kč | 10.5.2020 18:56:03 |
2 600 Kč | 10.5.2020 18:55:47 |
2 400 Kč | 10.5.2020 18:51:41 |
2 200 Kč | 10.5.2020 18:44:41 |